انجام امور بانکی با کارت ملی هوشمند

طبق اعلام سازمان ثبت‌احوال  کشور بیش از ۶۰ میلیون کارت هوشمند ملی صادرشده است و یکی از قابلیت‌های این کارت، استفاده از آن به‌جای کارت‌های بانکی می باشد. مشتریان بانک‌های مختلف به ‌مرورزمان و با اجرایی شدن مقطعی طرح می‌توانند برخی از خدمات بانکی را بدون مراجعه به شعبه و به‌صورت غیرحضوری دریافت نمایند.
 کارت ملی هوشمند حاوی چه اطلاعاتی است؟

کارت ملی هوشمند مجموعه‌ای از اطلاعات فردی ازجمله اطلاعات شخصی، هویتی و فردی است که در تراشه حافظه خود حجم فراوانی اطلاعات را بارگذاری می‌کند و مزایایی مانند امکان تصدیق هویت بر اساس رمزعبور، امضای دیجیتال و استفاده بهتر از خدمات دولت الکترونیکی ازجمله خدمات غیرحضوری بانکی را دارد.
 
خدمات غیرحضوری بانکی با کارت ملی هوشمند

 هم اکنون کارت ملی هوشمند امکان خدمات بانکی غیرحضوری نظیر واریز و برداشت پول و افتتاح حساب بانکی از نرم افزار تعاونی اعتباری  را به‌صورت غیرحضوری به افراد می‌دهد. در این طرح کلیه اطلاعات بانکی بر روی تراشه کارت هوشمند ملی اجرایی شده است و قابلیت توسعه فراوان دارد. درصورتی‌که مشتریان بانک ها کارت عابر بانک خود را همراه نداشته باشد، می‌توانند از کارت ملی هوشمند خود به‌عنوان کارت ‌بانکی برای انجام امور بانکی استفاده نمایند.
 

تأمین امنیت امور بانکی با کارت ملی هوشمند

کارت ملی هوشمند به دلیل تدابیر امنیتی بالا، به‌ راحتی قابل جعل نیست و ارائه سه کاربرد اصلی آن، یعنی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می نماید تا بتوان از آن به‌عنوان یک ابزار چند کاره استفاده نمود. حافظه این کارت که قابلیت بارگذاری حجم فراوانی از اطلاعات را دارد، قابلیت ذخیره تمامی اطلاعات خصوصی بانکی مشتریان را دارد.
 
آغاز به کار کارت ملی هوشمند در بانک ملت

بانک ملت به‌عنوان بانک پیشرو، ارائه خدمات غیرحضوری بانکی از طریق کارت هوشمند ملی در پایگاه شبانه‌ روزی خدمات بانک ملت  در خیابان بهبودی در تهران را به‌ صورت رسمی کلید زده و پس از اخذ تاییدات نهایی از بانک مرکزی، توسعه این طرح به سایر پایگاه‌های شبانه‌روزی بانک ملت نیز آغاز

منبع: وب سایت رده (مرجع بررسی خدمات بانکی)

شرکت برنامه نویسان پاسارگاد در کنار این مقاله دو مقاله برنامه تعاونی اعتبار و نحوه تشکیل شرکت تعاونی  را پیشنهاد میدهد

اسکرول به بالا